Datele tale personale sunt prelucrate conform legislaţiei în vigoare. Politica de confidenţialitate completă pentru regiotoys.ro o poţi descărca de aici.
Regiotoys.ro
Introducere
REGIO Játékkereskedelmi Kft. (1119 Budapesta, Str. Nándorfejérvári nr. 23-25., nr. de înregistrare: 01 09 070999, cod fiscal: 10431674-2-44) (denumită în continuare: Prestatorul, operatorul de date) se supune prezentului document informativ.
În conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, precum și cu Legea nr. 190/2018, vă oferim următoarele informații.
Politica de confidențialitate este disponibilă pe paginile web menționate mai sus, în secțiunea „Protecția datelor”.
Modificările aduse prezentei informări intră în vigoare prin publicarea lor la adresa menționată mai sus.
Operatorul de date și datele sale de contact:
Nume: REGIO Játékkereskedelmi Kft.
Sediu: 1119 Budapesta, Str. Nándorfejérvári nr. 23-25.
E-mail: support@regiotoys.com
Datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor:
Nume: Dr. Andrássy Gábor
Sediu: 1126 Budapesta, Str. Böszörményi nr. 3/A, et. 2, ap. 2/A
Adresă de corespondență: 1119 Budapesta, Str. Nándorfejérvári nr. 23-25.
E-mail: andrassy.gabor@regiojatek.hu
Telefon: +36 1 206-0805
Definiții
Principiile prelucrării datelor cu caracter personal
Datele cu caracter personal trebuie:
a) să fie prelucrate în mod legal, echitabil și transparent față de persoana vizată („legalitate, echitate și transparență”);
b) să fie colectate în scopuri determinate, explicite și legitime și să nu fie prelucrate ulterior într-un mod incompatibil cu aceste scopuri; prelucrarea ulterioară în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice, în conformitate cu articolul 89 alineatul (1), nu este considerată incompatibilă cu scopurile inițiale („limitarea scopului”);
c) să fie adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate („reducerea la minimum a datelor”);
d) să fie corecte și, dacă este necesar, actualizate; trebuie luate toate măsurile rezonabile pentru ca datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, să fie șterse sau rectificate fără întârziere („exactitate”);
e) să fie păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioadă care nu depășește perioada necesară îndeplinirii scopurilor pentru care sunt prelucrate; datele pot fi stocate pentru perioade mai lungi numai dacă sunt prelucrate ulterior în scopuri de arhivare în interes public, de cercetare științifică sau istorică ori statistice, conform articolului 89 alineatul (1), cu condiția aplicării măsurilor tehnice și organizatorice adecvate pentru protejarea drepturilor și libertăților persoanelor vizate („limitarea stocării”);
f) să fie prelucrate într-un mod care asigură securitatea adecvată a datelor cu caracter personal, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale, a pierderii, distrugerii sau deteriorării accidentale, prin aplicarea unor măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare („integritate și confidențialitate”).
Operatorul este responsabil pentru respectarea acestor principii și trebuie să poată demonstra conformitatea („responsabilitate”).
Prelucrarea datelor
Prelucrarea datelor în legătură cu funcționarea magazinului online
Date cu caracter personal |
Scopul prelucrării datelor |
Temei juridic |
Parolă |
Asigurarea autentificării sigure în contul de utilizator. |
Art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR și Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic |
Nume și prenume |
Necesare pentru contact, achiziție, emiterea corectă a facturii și exercitarea dreptului de retragere. |
|
Adresă de e-mail |
Comunicarea cu clientul. |
|
Număr de telefon |
Comunicarea eficientă privind facturarea sau livrarea produselor. |
|
Nume și adresă de facturare |
Emiterea facturii corecte, încheierea și executarea contractului, urmărirea executării și facturarea costurilor aferente, precum și exercitarea creanțelor aferente. |
Art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR și Legea contabilității nr. 82/1991, art. 25 alin. (1) |
Nume și adresă de livrare |
Asigurarea livrării la domiciliu. |
Art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR și Legea nr. 190/2018 |
Data achiziției/înregistrării |
Executarea operațiunilor tehnice necesare. |
|
Adresa IP la momentul achiziției/înregistrării |
Executarea operațiunilor tehnice necesare. |
Observație: Adresa de e-mail nu este obligatoriu să conțină date cu caracter personal.
2. Categoriile persoanelor vizate: Toate persoanele care s-au înregistrat sau au efectuat achiziții pe site-ul magazinului online.
7.1 Art. 6 alin. (1) lit. b) și c) din GDPR
7.2 Prevederile relevante din Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic
7.3 În cazul emiterii facturii în conformitate cu legislația contabilă, art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR.
7.4 În cazul exercitării creanțelor rezultate din contract, se aplică Codul civil – Legea nr. 287/2009, art. 2517, careprevede un termen de 3 ani.
8. Vă informăm că:
Operatori împuterniciți de operator (persoane împuternicite pentru prelucrarea datelor)
Livrare
Adresa: 2351 Alsónémedi, Str. Europa nr. 2
E-mail: info@glshungary.com
Telefon: +36 1 802 0265
Website: https://gls-group.eu/HU/hu/adatvedelmi-szabalyzat
Plată online
Stripe Payments Europe, Limited
Adresă: Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, D02 H210, Irlanda
Telefon: +353 1 436 7990
E-mail: privacy@stripe.com
Website: www.stripe.com
Politica de confidențialitate: https://stripe.com/privacy
Barion Payment Zrt.
Adresă: 1117 Budapesta, Infopark sétány 1.
Telefon: +36 1 464 7099
E-mail: privacy@barion.com
Website: www.barion.com
Politica de confidențialitate: https://www.barion.com/hu/adatvedelem
Furnizor de servicii de server
RACKFOREST KFT.
Website: https://www.rackforest.com
Adresă: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Telefon: +36 70 881 4184
E-mail: info@rackforest.com
Alți operatori împuterniciți:
Emarsys-Technologies Kft. (generare conversii)
Adresă: 1053 Budapesta, Str. Kossuth Lajos nr. 7
Telefon: (1) 781 6001
Criteo SA (monitorizare comportamentală)
Adresă: 32 Rue Blanche, 75009 Paris, Franța
E-mail: cil@criteo.com
Website: https://www.criteo.com
Optimonk International Zrt.
Adresă: 4028 Debrețin, Str. Kassai nr. 129
Hotjar Ltd (monitorizare comportamentală)
Adresă: Level 2, St Julians Business Centre,
3 Elia Zammit Street, St Julians STJ 1000, Malta, Europa
Nitro Communications Kft.
Adresă: 1036 Budapesta, Str. Lajos nr. 66
Cod fiscal: 22919157-2-41
Număr de înregistrare: 01 09 944706
Gestionarea cookie-urilor (fișierelor de tip cookie)
Utilizarea urmăririi conversiilor Google AdWords
www.google.de/policies/privacy/
Utilizarea Google Analytics
4. În cadrul Google Analytics, adresa IP transmisă de browserul utilizatorului nu este asociată cu alte date deținute deGoogle. Utilizatorul poate împiedica stocarea cookie-urilor prin modificarea setărilor browserului său; totuși, trebuiemenționat că, în acest caz, este posibil ca nu toate funcțiile site-ului să fie disponibile în mod complet.
5. De asemenea, utilizatorul poate împiedica colectarea și procesarea de către Google a datelor generate de cookie-urireferitoare la utilizarea site-ului (inclusiv adresa IP) prin descărcarea și instalarea pluginului pentru browser disponibil laurmătorul link:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu
Facebook pixel
Pixelul Facebook este un cod care permite generarea de rapoarte privind conversiile, crearea de audiențe personalizate și oferă administratorului site-ului date analitice detaliate despre modul în care vizitatorii utilizează pagina web.
Cu ajutorul codului de urmărire al Facebook Remarketing Pixel, vizitatorilor site-ului li se pot afișa oferte și reclame personalizate pe platforma Facebook. Lista de remarketing Facebook nu permite identificarea personală a utilizatorilor.
Pentru mai multe informații despre Facebook Pixel, accesați următorul link:
https://www.facebook.com/business/help/651294705016616
Activități de newsletter și marketing direct (DM)
Date cu caracter personal |
Scopul prelucrării datelor |
Temei juridic |
Nume, adresă de e-mail |
Identificarea utilizatorului și posibilitatea abonării la newsletter sau la cupoane promoționale. |
Consimțământul persoanei vizate, art. 6 alin. (1) lit. a) din GDPR. Prevederile Legii nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și comparativă și Legii nr. 148/2000 privind publicitatea |
Data abonării |
Executarea operațiunilor tehnice necesare. |
|
Adresa IP la momentul abonării |
Executarea operațiunilor tehnice necesare. |
5. Categoriile persoanelor vizate: Toate persoanele care s-au abonat la newsletter.
6. Scopul prelucrării datelor: Trimiterea de mesaje electronice publicitare (e-mail, SMS, notificări push) către persoanelevizate, oferirea de informații actuale despre produse, promoții, noutăți, funcționalități noi etc.
7. Durata prelucrării datelor, termenul de ștergere: Prelucrarea datelor se realizează până la retragereaconsimțământului, adică până la dezabonarea utilizatorului.
8. Persoanele care pot avea acces la datele personale, destinatarii datelor: Datele personale pot fi prelucrate de angajațiioperatorului din departamentele vânzări și marketing, cu respectarea principiilor menționate anterior.
9. Drepturile persoanelor vizate în legătură cu prelucrarea datelor:
10. Modalitățile prin care persoana vizată poate solicita accesul, ștergerea, modificarea, restricționarea prelucrării, portabilitatea datelor sau poate formula obiecții împotriva prelucrării:
11. Persoana vizată se poate dezabona oricând, gratuit, de la newsletter.
12. Datele persoanelor împuternicite implicate în procesarea datelor:
MAILEON - WANADIS KFT.
Adresă și adresă poștală: 1112 Budapesta, Str. Budaörsi nr. 153
Telefon: +36 (1) 248 – 0678
E-mail: info@maileon.hu
Nitro Communications Kft.
Adresă: 1036 Budapesta, Str. Lajos nr. 66
Cod fiscal: 22919157-2-41
Număr de înregistrare: 01 09 944706
13. Temeiul juridic al prelucrării datelor: Consimțământul persoanei vizate, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera a) din GDPR, precum și cu prevederile Legii nr. 148/2000 privind publicitatea și Legii nr. 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și comparativă.
14. Vă informăm că:
Activități legate de jocurile cu premii (concursuri)
Date cu caracter personal |
Scopul prelucrării datelor |
Temei juridic |
Nume, adresă de e-mail, adresă poștală |
Folosite pentru tragerea la sorți și transmiterea premiilor către câștigători. |
Consimțământul persoanei vizate, art. 6 alin. (1) lit. a) din GDPR |
2. Categoriile persoanelor vizate: Toate persoanele care participă la jocul cu premii.
3. Scopul prelucrării datelor: Organizarea și desfășurarea jocului cu premii, efectuarea tragerii la sorți și transmiterea premiului către câștigător.
4. Durata prelucrării datelor, termenul de ștergere: Datele sunt prelucrate până la finalizarea tragerii la sorți și până la expedierea premiului către câștigător.
5. Persoanele care pot avea acces la datele personale, destinatarii datelor: Datele personale pot fi prelucrate de către angajații operatorului din departamentele vânzări și marketing, cu respectarea principiilor menționate anterior.
6. Drepturile persoanelor vizate în legătură cu prelucrarea datelor:
7. Modalitățile de exercitare a drepturilor: Jucătorul poate solicita oricând accesul, ștergerea, modificarea, restricționarea prelucrării, portabilitatea datelor sau poate formula obiecții privind prelucrarea acestora, contactând serviciul de asistență al organizatorului jocului.
8. Datele persoanei împuternicite implicate în prelucrarea datelor:
Optimonk International Zrt.
Adresă: 4028 Debrețin, Str. Kassai nr. 129
Compari
4. Temeiul juridic al prelucrării: Articolul 6 alineatul (1) litera a) din GDPR — consimțământul persoanei vizate.
5. Scopul transmiterii datelor: Obținerea și afișarea feedback-ului clienților în cadrul Programului „Magazin de Încredere” al Compari.
6. În baza consimțământului exprimat în mod liber, prealabil și informat, adresa de e-mail și tipul produsului achiziționat sunt transmise către Online Comparison Shopping Kft., care acționează ca operator de date independent, în conformitate cu contractul scris încheiat cu operatorul de date și cu politicile comune de protecție a datelor.
7. Pentru informații suplimentare privind prelucrarea și securitatea datelor, vă rugăm să consultați politica de confidențialitate Árukereső, disponibilă pe site-ul companiei.
Gestionarea reclamațiilor
Date cu caracter personal |
Scopul prelucrării datelor |
Temei juridic |
Nume și prenume |
Identificare și contactare. |
Art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR și OG nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor |
Adresă de e-mail |
Contactare. |
|
Număr de telefon |
Contactare. |
|
Nume și adresă de facturare |
Identificare și gestionarea reclamațiilor legate de produsele comandate, soluționarea obiecțiilor de calitate, a întrebărilor și problemelor. |
2. Categoriile persoanelor vizate: Toate persoanele care au efectuat achiziții pe site-ul magazinului online și care au depus reclamații sau sesizări privind calitatea produselor.
3. Durata prelucrării datelor, termenul de ștergere: Procesele-verbale, corespondența și copiile răspunsurilor referitoare la reclamațiile înregistrate se păstrează, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, pe o perioadă de 5 ani, conform practicii generale.
4. Persoanele care pot avea acces la datele personale, destinatarii datelor: Datele personale pot fi prelucrate de angajații operatorului din departamentele vânzări și marketing, cu respectarea principiilor menționate mai sus.
5. Drepturile persoanelor vizate în legătură cu prelucrarea datelor:
6. Modalitățile prin care persoana vizată poate solicita accesul, ștergerea, modificarea, restricționarea prelucrării, portabilitatea datelor sau poate formula obiecții:
7. Temeiul juridic al prelucrării datelor: Articolul 6 alineatul (1) litera c) din GDPR și prevederile relevante din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor.
8. Vă informăm că:
Rețele de socializare
Relații cu clienții și alte tipuri de prelucrări de date
1. În cazul în care, pe parcursul utilizării serviciilor operatorului, persoana vizată are întrebări sau întâmpină probleme, aceasta poate contacta operatorul prin mijloacele de comunicare indicate pe site-ul web.
2. Operatorul stochează e-mailurile primite, împreună cu numele și adresa de e-mail ale persoanei interesate, precum și orice alte date personale furnizate voluntar, pentru o perioadă de maximum 2 ani de la momentul transmiterii acestora, după care vor fi șterse.
3. Pentru prelucrările de date care nu sunt enumerate în prezentul document, informațiile relevante vor fi furnizate în momentul colectării datelor.
4. În cazuri excepționale, la solicitarea autorităților publice sau a altor instituții împuternicite prin lege, operatorul este obligat să furnizeze informații, să transmită date sau să pună la dispoziție documente, în conformitate cu dispozițiile legale.
5. În astfel de situații, operatorul va divulga numai datele strict necesare și în măsura în care acestea sunt indispensabile pentru atingerea scopului specificat în solicitare.
Drepturile persoanelor vizate
1. Dreptul de acces
Aveți dreptul de a obține din partea operatorului o confirmare cu privire la faptul că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt sau nu prelucrate, iar în caz afirmativ, aveți dreptul de a accesa aceste date, precum și informațiile prevăzute de regulament.
2. Dreptul la rectificare
Aveți dreptul de a solicita operatorului rectificarea fără întârzieri nejustificate a datelor cu caracter personal inexacte care vă privesc. Ținând cont de scopurile prelucrării, aveți dreptul de a solicita completarea datelor personale incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare.
3. Dreptul la ștergere („dreptul de a fi uitat”)
Aveți dreptul de a solicita operatorului ștergerea fără întârzieri nejustificate a datelor personale care vă privesc, iar operatorul are obligația de a șterge aceste date fără întârzieri nejustificate în anumite condiții prevăzute de lege.
4. Dreptul de a fi uitat (drept extins asupra datelor publicate)
În cazul în care operatorul a făcut publice datele personale și este obligat să le șteargă, acesta va lua — ținând cont de tehnologia disponibilă și de costurile implementării — toate măsurile rezonabile, inclusiv măsuri tehnice, pentru a informa alți operatori care prelucrează datele respective că ați solicitat ștergerea linkurilor, a copiilor sau a reproducerilor acelor date personale.
5. Dreptul la restricționarea prelucrării
Aveți dreptul de a solicita operatorului limitarea prelucrării datelor personale dacă este valabilă una dintre următoarele condiții:
• Contestați exactitatea datelor personale — în acest caz, restricționarea se aplică pe perioada necesară operatorului pentru a verifica exactitatea datelor;
• Prelucrarea este ilegală, iar dumneavoastră vă opuneți ștergerii datelor și solicitați, în schimb, limitarea utilizării acestora;
• Operatorul nu mai are nevoie de datele personale în scopul prelucrării, dar dumneavoastră le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unor pretenții legale;
• Vă opuneți prelucrării datelor; în acest caz, restricționarea se aplică pentru perioada necesară stabilirii dacă motivele legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale dumneavoastră.
6. Dreptul la portabilitatea datelor
Aveți dreptul de a primi datele personale care vă privesc, pe care le-ați furnizat unui operator, într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat, și aveți dreptul de a transmite aceste date unui alt operator, fără obstacole din partea celui căruia i-au fost furnizate (...).
7. Dreptul la opoziție
Aveți dreptul de a vă opune în orice moment, din motive legate de situația dumneavoastră particulară, prelucrării datelor personale care vă privesc, inclusiv creării de profiluri bazate pe respectivele prevederi.
8. Opoziția în cazul marketingului direct
Dacă datele personale sunt prelucrate în scop de marketing direct, aveți dreptul de a vă opune oricând prelucrării datelor dumneavoastră în acest scop, inclusiv creării de profiluri atunci când aceasta este legată de marketingul direct.
Dacă vă opuneți prelucrării datelor personale în scop de marketing direct, datele dumneavoastră nu vor mai fi prelucrate în acest scop.
9. Luarea deciziilor automate individuale, inclusiv crearea de profiluri
Aveți dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată — inclusiv crearea de profiluri — care produce efecte juridice asupra dumneavoastră sau vă afectează într-un mod semnificativ similar.
Această dispoziție nu se aplică în următoarele cazuri:
• decizia este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între dumneavoastră și operator;
• decizia este permisă de dreptul Uniunii Europene sau de dreptul intern aplicabil operatorului, care prevede și măsuri adecvate de protecție a drepturilor, libertăților și intereselor dumneavoastră legitime;
• decizia se bazează pe consimțământul dumneavoastră explicit.
Termenul de soluționare a cererilor
Operatorul de date vă va informa fără întârzieri nejustificate, dar în orice caz în termen de cel mult o lună de la primirea cererii, cu privire la măsurile luate ca urmare a solicitărilor dumneavoastră menționate mai sus.
Dacă este necesar, acest termen poate fi prelungit cu încă două luni. Operatorul vă va informa despre prelungirea termenului și despre motivele întârzierii în termen de o lună de la primirea cererii.
În cazul în care operatorul nu ia măsuri ca urmare a cererii dumneavoastră, vă va informa fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu în termen de o lună de la primirea cererii, despre motivele refuzului și despre dreptul dumneavoastră de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere, precum și de a formula o cale de atac judiciară.
Securitatea prelucrării datelor
Operatorul și persoana împuternicită de operator implementează măsuri tehnice și organizatorice adecvate, ținând cont de nivelul actual al științei și tehnologiei, costurile de implementare, natura, domeniul de aplicare, contextul și scopurile prelucrării, precum și de riscurile de diferite grade de probabilitate și gravitate pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice, pentru a asigura un nivel corespunzător de securitate a datelor.
Aceste măsuri includ, dacă este cazul:
a) Pseudonimizarea și criptarea datelor cu caracter personal;
b) Asigurarea confidențialității, integrității, disponibilității și rezistenței continue a sistemelor și serviciilor utilizate pentru prelucrarea datelor personale;
c) Capacitatea de a restabili accesul la datele personale și disponibilitatea acestora într-un interval de timp adecvat în cazul unui incident fizic sau tehnic;
d) Implementarea unui proces de testare, evaluare și analiză periodică a eficacității măsurilor tehnice și organizatorice destinate asigurării securității prelucrării datelor.
Informarea persoanelor vizate cu privire la incidentele de securitate a datelor (încălcări ale protecției datelor)
Dacă un incident de securitate a datelor este susceptibil să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice, operatorul are obligația de a informa fără întârzieri nejustificate persoana vizată cu privire la acest incident.
Informațiile furnizate persoanei vizate trebuie să fie clare și ușor de înțeles, și să conțină următoarele elemente:
• descrierea naturii incidentului de securitate a datelor;
• numele și datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor sau ale unui alt punct de contact de la care se pot obține informații suplimentare;
• descrierea consecințelor probabile ale incidentului;
• descrierea măsurilor luate sau propuse de operator pentru remedierea situației și, dacă este cazul, măsurile menite să atenueze eventualele efecte negative ale incidentului.
Persoana vizată nu trebuie informată dacă este valabilă una dintre următoarele condiții:
• operatorul a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate care au fost aplicate datelor afectate de incident, în special acele măsuri — precum criptarea — care fac ca datele personale să fie ininteligibile pentru persoanele neautorizate;
• operatorul a luat măsuri suplimentare după incident, care asigură că riscul ridicat pentru drepturile și libertățile persoanei vizate nu se va materializa;
• informarea ar necesita eforturi disproporționate — în acest caz, persoanele vizate trebuie informate printr-o comunicare publică sau printr-o altă măsură similară care să asigure o informare la fel de eficientă.
Dacă operatorul nu a informat persoana vizată, autoritatea de supraveghere poate, după evaluarea riscului potențial ridicat al incidentului, dispune informarea persoanei vizate.
Raportarea incidentelor de securitate a datelor către autoritate
Operatorul are obligația de a raporta fără întârzieri nejustificate și, dacă este posibil, în cel mult 72 de ore de la momentul în care a luat cunoștință de incidentul de securitate a datelor, acest incident către autoritatea de supraveghere competentă, în conformitate cu articolul 55 din regulament, cu excepția cazului în care incidentul este puțin probabil să genereze un risc pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice.
În cazul în care notificarea nu este transmisă în termen de 72 de ore, raportul către autoritate trebuie să includă și motivele întârzierii.
Reevaluarea prelucrării în cazul prelucrărilor obligatorii
Dacă durata prelucrării obligatorii a datelor sau necesitatea revizuirii periodice nu este stabilită printr-o lege, hotărâre a autorităților locale sau act juridic obligatoriu al Uniunii Europene, operatorul are obligația ca, cel puțin o dată la fiecare trei ani de la începerea prelucrării, să efectueze o reevaluare pentru a verifica dacă prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată de el sau de persoana împuternicită de acesta este în continuare necesară pentru atingerea scopului declarat al prelucrării.
Operatorul trebuie să documenteze circumstanțele și rezultatul acestei reevaluări, să păstreze documentația timp de zece ani de la efectuarea revizuirii și să o pună la dispoziția Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) la solicitarea acesteia.
Posibilitatea de a depune o plângere
În cazul unei posibile încălcări a legislației privind protecția datelor, persoana vizată poate depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Date de contact ale autorității:
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
Adresă: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, București, cod poștal 010336
Telefon: +40 318 059 211
Fax: +40 318 059 602
E-mail: anspdcp@dataprotection.ro
Concluzie
La redactarea prezentului document informativ s-a ținut cont de următoarele acte normative:
• Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, precum și de Legea nr. 190/2018 privind aplicarea Regulamentului;
• Legea nr. 190/2018 – privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestora;
• Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic – referitoare la serviciile societății informaționale și la serviciile de comerț electronic;
• Legea nr. 363/2007 – privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii;
• Legea nr. 148/2000 și Legea nr. 158/2008 – privind condițiile de desfășurare și limitările activităților publicitare;
• Legea nr. 544/2001 – privind liberul acces la informațiile de interes public;
• Legea nr. 506/2004 – privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice;
• Recomandările EASA/IAB (RO/UE) – privind bunele practici în publicitatea comportamentală online;
• Recomandările Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) – referitoare la cerințele de informare prealabilă privind protecția datelor.